صادرات بیش از 60 هزار تن خرما به 52 کشور

صادرات بیش از 60 هزار تن خرما به 52 کشور

سخنگوی گمرک ایران گفت: صادرات خرما به بیش از 60 هزارو734 تن به ارزش 53 میلیون و51 هزارو 170 دلار به بیش از 52 کشور در  4ماه نخست امسال انجام شده است.

روح اله لطیفی گفت: ایران را می توان جزو دسته کشورهایی دانست که دارای شرایط مناسب برای رشد انواع خرما است. این شرایط موجب تولید انواع خرمای مرغوب شده است که می توان گفت شاید در هیچ کجای دنیا چنین امکانی وجود ندارد و از لحاظ کیفی، نمونه خرماهای مرغوب ایرانی در  دنیا، بی نظیر است، زیرا محل کشت و شرایط مهیا شده برای رشد این نوع خرما ها فقط در زمین های برخی نقاط ایران امکانپذیر است و کشت حاصلخیز و مفید را دربردارد.

وی اظهار کرد: کشورمان در طی 4 ماه اول سال جاری اقدام به صادرات بیش از 60 هزارو 734 تن انواع خرما برابر با 53 میلیون و51 هزارو 170 دلار به کشورهای جهان صادر کرده است.

دبیرشورای اطلاع رسانی گمرک افزود: انواع خرمای ایرانی به 52 کشور جهان از جمله سوئد، هلند، روسیه، ترکیه، قطر، اکراین، افغانستان، کانادا، استرالیا، آلمان، فرانسه، انگلستان، عراق، هند، پاکستان، چین، شیلی، مجارستان و … صادر شده است که در این میان شرکای اصلی ومقاصد اصلی این محصول ایران به ترتیب ، کشور عراق با 9 میلیون و 729 هزارو 942 دلار، پاکستان با 7 میلیون و 647 هزارو 360 دلار و قزاقستان با 5 میلیون و 910 هزارو 133 دلار است.

لطیفی عنوان کرد: خرما مضافتی تازه وخشک کرده، خرما استعمران تازه وخشک، خرما پیارم، خرما شاهانی و خرما زاهدی انواع خرماهای صادراتی کشورمان هستند.

این مقام آگاه گمرک، همچنین در تشریح وضعیت تجارت خرما گفت: خرمای مضافتی با بیش از 29میلیون دلار، مشتقات خرما با بیش از 13میلیون دلار، خرمای کیکاب با نزدیک به 5میلیون دلار و خرمای زاهدی با 3میلیون 600هزار دلار، خرمای استعمران با بیش از یک و نیم میلیون دلار، خرمای پیاروم با بیش از 305هزار دلار و خرمای شاهانی با 142هزار دلار، به ترتیب محصولات صادراتی خرمای کشورمان در چهار ماهه نخست امسال بودند. با 142هزار دلار، به ترتیب محصولات صادراتی خرمای کشورمان در چهار ماهه نخست امسال بودند.

 

منبع : http://exportna.com

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید