نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ترانزیت

طی 20 ماه آینده 11 هزار ناوگان حمل و نقل كالاي برون شهری نوسازی می شود

 

با اجراي طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار برون شهری فرسوده ، طی 20 ماه آينده 11هزار كاميون فرسوده در كشور نوسازی می شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ،داريوش امانی قائم مقام اين سازمان در ستاد و امور استان ها و مجلس شوراي اسلامي در برنامه گفت و گوی ويژه خبري شبکه خبر در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل كالای برون شهري فرسوده تصریح کرد: در حال حاضر 65 هزار کامیون فرسوده بالای 30 سال در کشور داریم ، 5 هزار کامیون طی 3 سال گذشته نوسازی شده است ، 5 هزار کامیون هم طبق قرارداد جدید طی 20 ماه نوسازی می شود ،همچنین قرار است قرارداد همکاری با یکی دیگر از سازندگان داخلی برای نوسازی يكهزار دستگاه کامیون از ناوگان جاده ای طی 12 ماه به امضا برسد، بنابراین در مجموع 11 هزار کامیون جدید تا 20 ماه دیگر به ناوگان عمومی جاده ای كالا ، تزریق می شود.
وي افزود : در سال جهش تولید به منظور استفاده حداکثری از توان تولید داخل، هفته گذشته قرارداد جدیدی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده اي ، یک تولیدکننده داخلی و بانک صادرات برای اسقاط 5 هزار دستگاه کامیون فرسوده و تحویل خودروهای جدید منعقد شده است.

امانی اظهارداشت : با مشاركت بخش خصوصي تا 10 روز آینده ، 200دستگاه کامیون جدید به متقاضياني كه در اين طرح ثبت نام كرده اند ، تحویل داده می شود.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد : در این طرح ، دارندگان کامیون بالای 50 سال در اولویت هستند و پس از آن خودروهای بالای 40 سال و بعد بالای 30 سال در اولویت قرار دارند.

امانی با اشاره به مزاياي اجراي اين طرح افزود : صرفه جویی درمصرف يك میلیارد و 200 میلیون لیتر سوخت از مزایای نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین به شمار می رود.

این مقام مسئول درادامه بيان كرد : در این طرح 80 درصد قیمت کامیون به صورت تسهیلات پرداخت می شود که سود 18 درصدی دارد اما رانندگان تنها 9 درصد بهره را پرداخت می کنند و 9 درصد سود هم به صورت یارانه از سوی دولت تعلق می گیرد.

وي با اشاره به وجود تحریم ها و برخی محدودیت های واردات گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده سرعت عقد قرارداد ها مطلوب است و امیدواریم در زمان مشخص شده به نتیجه برسد.

امانی گفت: تمام تلاش ما برای نوسازی ناوگان ، عقد قرارداد با شرکت هایی بوده که محصولات با کیفیت و طبق استانداردهای روز ارایه می کنند و خدمات پس از فروش مطلوبی داشته باشد تا رانندگان با تمايل و انگيزه بيشتري در این طرح ثبت نام کنند. قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در تمام مراحل نوسازی ناوگان، بحث توسعه ناوگان وثبت نام جدیدی برای تحویل کامیون وجود ندارد منوط به اسقاط کامل ناوگان است.

جزئیات مراحل نوسازی ناوگان جاده ای

اماني در ادامه اين گفت و گو در خصوص مشکل مالی رانندگان برای خرید کامیون گفت: رانندگان با فروش لاشه خودروی خود و ارائه گواهی اسقاط، در پرداخت 20 درصد اولیه مبلغ کامیون جدید مشکلی نخواهند داشت و مابقی هم تسهیلات با سود 9 درصد دریافت می کنند.
وي تاکید کرد: این طرح مستمر ادامه پیدا می کند و با سازندگان دیگری هم قرارداد منعقد خواهد شد.
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده اي ، در خصوص مراحل ثبت نام و نوسازی کامیون فرسوده گفت: ابتدا ثبت نام در این طرح با شروط دارا بودن کارت هوشمند و فعالیت و پیمایش ناوگان انجام می گیرد ، در مراحل بعدی معرفی به بانک و گواهی اسقاط انجام می شود که ظرف 20 ماه این ناوگان تحويل داده مي شود.
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید