حمل کالاهای اساسی

به گزارش ایسنا مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از افزایش ۹ درصدی حمل کالاهای اساسی در اسفند و فروردین نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: مشوق‌های بسیاری برای کامیون‌داران در نظر گرفتیم که می‌توان به دادن سهمیه لاستیک به ازای هر ۱۵ هزار کیلومتر پیمایش اشاره کرد.

غلامحسین دغاغله در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال، بالغ بر ۱۴ میلیون تن انواع کالای اساسی از بنادر مختلف کشور حمل و به مراکز توزیع و انبارهای سراسر کشور ارسال شده است که این میزان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال‌های گذشته (اسفند ۹۷ و فروردین ماه ۹۸) یک میلیون تن بیشتر بوده و حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین درباره جزئیات مشوق‌های در نظر گرفته شده برای کامیون‌داران ایرانی حامل کالاهای اساسی در دو ماه گذشته گفت: برای رانندگان کامیون حامل کالاهای اساسی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن  و تجارت سهمیه تشویقی لاستیک و روغن موتور در همه بنادر  امام خمینی، شهید رجایی، انزلی، بوشهر، امیرآباد و چابهار در نظر گرفته‌ایم که البته سهمیه روغن موتور تنها در چند بندر کشور به رانندگان داده شد اما سهمیه تشویقی لاستیک تاکنون بیش از ۸۰ درصد تخصیص یافته است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری  و حمل و  نقل جاده‌ای افزود: با توجه به این که از مدت‌ها قبل برای دادن سهیمه تشویقی لاستیک به قیمت دولتی، سیستم پیمایش و تجهیزات آن فعال شده بود آن را براساس پیمایش یا بارنامه‌های صادر شده به رانندگان می دادیم و مقرر شد در دو ماه گذشته به ازای هر ۱۵ هزار کیلومتر یک جفت لاستیک به آنها داده شود. البته در  این زمینه مسئولیت آن را بر عهده مدیران استانی گذاشتیم و در برخی موارد براساس بارنامه‌های صادر شده این اتفاق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران ۳۰ درصد سوخت اضافی برای رانندگان کامیون حامل کالاهای اساسی از مبدا و به مقصد بنادر مذکور در نظرگرفته شد و تقریبا همه این سهمیه تاکنون اختصاص یافته است. همچنین می‌توان به امکان بارگیری کامیونداران تا سقف بیش از دو تن برای کامیون‌های حمل کالاهای اساسی اشاره کرد چرا که در گذشته اگر  کامیونی در بنادر بیش از سقف مجاز در نظر گرفته شده بارگیری کنند مجبور بود بار خود را تخلیه  کرده و بعد از بارگیری مجدد  در صف باسکول معطل وزن کشی و ترخیص از بنادر شود اما برای تسریع در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی این تصمیم با هماهنگی پلیس راهور اجرایی شد.

دغاغله با اشاره به پرداخت کرایه حمل کالای اساسی با هماهنگی صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در این راستا مقرر شد تا کرایه‌های حمل که پیش از این با فاصله زمانی کوتاه مدت پرداخت می شد بلافاصله و بعد از تحویل بار در مقصد به حساب کامیون داران واریز شود. از سوی دیگر به عنوان مشوق، کرایه‌های حمل در برخی بنادر مانند چابهار که ترددهایش کمتر است به صورت پلکانی افزایش یافت که میانگین آنها به ۱۵ درصد می‌رسد.

منبع خبر: ایسنا

شرکت حمل و نقل بین المللی آرتا لجستیک

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید