بازگشایی مرز بازرگان

بازگشایی محدود مرز بازرگان از امروز

به گزارش گمرک ایران، «سید روح اله لطیفی» تصریح کرد: پس از گفتگوی ویدئو کنفرانسی روسای گمرک ایران و ترکیه ، صبح امروز با درخواست ملاقات مرزی فوری از سوی گمرک بازرگان ضمن بازدید مدیران مرزی گمرک گوربلاغ ترکیه از زیر ساخت‌های بهداشتی این مرز ، از بازگشایی محدود این مرز خبر داد  و مقرر شد ۴۵۰ کامیون حامل محموله‌های صادراتی  شامل هندوانه ،خرما ،کیوی …. و ترانزیتی که به علت عدم پذیرش کشور ترکیه در مرز بازرگان بلاتکلیف مانده بود مجددا نسبت به پذیرش ازطرف ترکیه اقدام شود.

به گفته وی ظرف یک ساعت 20 کامیون ترک از مرز خارج شد و همچنان نیز خروج این کامیون‌ها ادامه دارد.

سخنگوی گمرک ادامه داد: در این ملاقات اضطرراری مرزی در خصوص تردد کامیون‌های ایرانی مانند سایر کشورها به ترکیه و تعیین تکلیف  ۱۶۰ کامیون محموله تجاری به مقصد ایران نیز مذاکراتی انجام شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک اعلام کرد: در این ملاقات مرزی  مقامات ترک از تمهیدات بهداشتی گمرک و اکیپ مستقر شده وزرات بهداشت (غربالگری ) و محل داگت ضد عفونی کامیون‌ها در مرز بازرگان بازدید داشتند؛ در این ملاقات طرف ایرانی  اعلام آمادگی کرد که کلیه کامیون‌های خروجی به سمت ترکیهبا تونل‌های ضد عفونی کاملا ضد عفونی شوند و تیم وزارت بهداشت نیز امکان صدور گواهی سلامت برای رانندگان را پس از معاینه  خواهند داشت.

منبع خبر : خبرگزاری ایرنا

آرتا لجستیک

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید