افزایش صادرات محصولات میوه و تره‌بار

افزایش صادرات محصولات میوه و تره‌بار / افزایش 47 درصدی صادرات به روسیه

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات میوه و تره‌بار در 4 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری اظهار داشت: به رغم شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، خوشبختانه صادرات محصولات میوه و تره‌بار ایران به بازارهای هدف صادراتی در 4 ماهه نخست امسال از لحاظ وزنی 24 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به سیب‌درختی، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، فلفل‌رنگی و دلمه‌ای و سبزیجات اشاره کرد.

بازاری ادامه داد: با وجود تحریم‌های یک‌سویه و ناجوانمردانه علیه کشورمان، خوشبختانه روند صادرات این محصولات که یکی از مهم‌ترین گروه‌های کالایی بخش کشاورزی در حوزه صادرات است، همچنان مطلوب ارزیابی می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از مهم‌ترین بازارهای صادراتی بخش کشاورزی کشورمان می‌توان به عراق، افغانستان، قطر، عمان،کویت، ترکیه، هند، استونی و کشورهای CIS اشاره کرد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین چالشی که در شرایط فعلی صادرات میوه و تره‌بار با آن مواجه است، ضعف ناوگان سردخانه‌دار کشور برای حمل محموله‌های صادراتی فسادپذیر است که سازمان توسعه تجارت ایران طی یک سال اخیر به عنوان یکی از موضوعات مهم در جلسات متعدد کارشناسی و تصمیم‌سازی با حضور دستگاه‌ها و بخش خصوصی ذی‌ربط این الزام اساسی را بررسی و راهکارهای اجرایی را به دستگاه‌های مسئول حوزه حمل و نقل اعلام کرده است.

بازاری یادآور شد: در راستای توسعه صادرات کیفی محصولات کشاورزی ظرفیت‌های مناسبی برای پردازش و لجستیک میوه و تره‌بار کشور در قالب پایانه‌های صادراتی بخش کشاورزی در برخی استان‌ها ایجاد شده و  می‌تواند به عنوان مراکز آماده‌سازی و تدارک این محصولات و همچنین صادرات مجدد مورد بهره‌برداری صادرکنندگان و تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی همچنین از افزایش صادرات محصولات میوه و تره‌بار در ۳ماه نخست سال۱۳۹۹ به کشور روسیه خبر داد.

محمود بازاری اظهار داشت: خوشبختانه صادرات این محصولات به کشور روسیه در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ از لحاظ ارزش ۱۲۷ درصد و از لحاظ وزنی ۱۶۹ درصد افزایش داشته است.

بازاری گفت: این محصولات یکی از مهم‌ترین گروه‌های سبد صادرات بخش کشاورزی کشورمان است که براساس آمارهای سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۷ درصد و از نظر حجم ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: مهم‌ترین چالشی که در شرایط فعلی صادرت میوه‌‌ و تره‌بار با آن‌ مواجه است، ضعف ناوگان سردخانه‌دار کشور برای حمل محموله‌های صادراتی فسادپذیر است که سازمان توسعه تجارت ایران طی یک سال اخیر به عنوان یکی از موضوعات مهم در جلسات متعدد کارشناسی و تصمیم‌سازی با حضور دستگاه‌ها و بخش خصوصی ذی‌ربط این الزام اساسی را بررسی و راهکارهای اجرایی را به دستگاه‌های مسئول حوزه حمل و نقل اعلام کرده است.

 

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید