توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

نشست میز ترکیه برگزار شد؛ توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی به ترکیه

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نشست میز ترکیه با رویکرد توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده با بیان این خبر اظهار داشت: در این نشست که با حضور فعالان و بخش خصوصی دست اندرکار بازرگانی محصولات کشاورزی و غذایی برگزار گردید، در خصوص راهکارهای توسعه صادرات به کشور ترکیه بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: محصولات غذایی و صنایع تبدیلی از مزایای ایران در بازارهای جهانی و از جمله کشور ترکیه است و سازمان توسعه تجارت ایران با شناسایی اولویت‌های تجارت خارجی کشور، فرآیند توسعه صادرات را مدیریت می‌کند.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه گفت: مقرر شد مسائل و مشکلات شرکت‌ها و بازرگانان ایرانی مطرح شده در این نشست، توسط دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت مورد پیگیری قرار  گیرد.

این نشست در 28 مرداد ماه به دنبال نشست میز ترکیه در 18 ام تیر ماه سال جاری برگزار گردید که در راستای توسعه صادرات به کشور ترکیه و آسیب شناسی روابط تجاری ایران و ترکیه جهت تعیین هماهنگی میان بخش‌های دولتی و خصوصی و نقش فعال‌تر بخش خصوصی ایران بود و در آن اهمیت مطالعات بازار در مذاکرات تجارت ترجیحی و آزاد به عنوان ضروریات توسعه روابط تجاری دو کشور مطرح شد و رمز موفقیت و توسعه تجارت دو جانبه ، در بررسی بیشتر بازار ترکیه و یافتن دامنه محصولات ایرانی سازگار با تقاضای این بازار و تمرکز بیشتر بر مزیت‌های صادراتی ابراز گردید.

گفتنی است، نشست میز ترکیه با مشارکت اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

 

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید